tiistai 17. tammikuuta 2012

Mun maailmas on normaalii vieroksuu todellisuutta



Mä pakenen ja kirjojen sivut repsottaa. Alleviivauksia ja muistilappuja. Mä olen aina osannut muistaa. Ehkä vähän liiankin hyvin. Sellaista mitä ei tarvitsisi muistaa. Niitä sanoja. Sillä käytävällä. Sinä päivänä. Tai niitä toisia sanoja, joiden jälkeen on vain mustia päiviä.

Oon aina osannu kuvitella, keksiä päästä. Eräs ystäväni sanoi kerran ihmetelleensä mun blogitekstejä. Että mistä toi kaikki tulee. Päästä, mä vastasin. Välillä mä en itsekään usko, varsinkin vanhoja juttuja lukiessani, että se kaikki on tosiaan mun keksimää. Osaan Disney-leffojen biisejä ulkoa. Vieläkin. Edelleen. Kotikadun repliikkejä. Pätkiä runoista ja kirjoista. Välillä kaikki menee sekaisin. Että kuka sanoi mitäkin.

Elämä on mustaa ja harmaata. Sitten näen ystäviä, jotka on täynnä elämää ja mulle tulee vieläkin huonompi olo vaikka tykkäänki niistä kauheesti ja toivon et niil menee hyvin. Ja mä oon ilonen, et niil menee hyvin. Ja et ne käy Helsingissä ja ottaa lävistyksiä. Ja sit mä palaan mun omaan elämään ja katon sitä. Enkä mä näe mitään. Paitsi mustia lintuja ja prinsessapeittoja. Unettomia öitä. Liian paljon pahaa. Hukuttakaa mut serotoniiniin.

"Mutta hän ei saa tietää. Minä suojelen häntä. Suojelen häntä enemmän kuin itseäni. Jos näyttäisin hänelle itseni ja ajatukseni, hän murtuisi. Ei ole muuta keinoa kuin piilotella, peittää kaikki. Ei ole muuta mahdollisuutta. "

Pärjäilkää,

Josbe

2 kommenttia:

  1. miumiumiumiu nyt sunkaan blogi ei päivity mulle pöh.

    Josbe we R here 4 U. ♥ Ihan totta.

    Nähdään taas pian koska sun kanssa on niin kiva olla. Toivon niin et siulkii ois. Mut jos ei oo, niin ei se haittaa. Harmittaa, mut ei haittaa. Sillä tavalla. Saat olla ihan niinku haluut, niin ilonen tai niin surullinen.

    Muistat vaan että moni tyyppi tykkää susta sikkenä. :)

    VastaaPoista
  2. Teijän kanssa on kiva olla, tottakai on:) ei teissä ole mitään vikaa eikä mikään johdu teistä. Te ootte vaan niin täynnä elämää (mikä on tietenkin teidän kannalta hyvä), ni sitten mä tajuun etten mä ookaan. Etten ole elämässä vaikka tahtoisin. Olla enemmän kaikkea. Olla parempi teille. Ja itselleni.

    VastaaPoista