keskiviikko 24. huhtikuuta 2013

Ennen syötiin lettuja, nyt lasketaan kaloreita.


Treenaan mutta en uskalla syödä.
Kerron äidille kuinka jaloissa tuntuu eilinen treeni;
"Hyvä, mutta kyllä niiden täytyy pienentyä."
"Kyllä sä aika paksu oot."
"Ehkä sä näytät vähän hoikemmalta, eilen näytit vielä aika paksulta."
"Ei sun pidä saada lihaksia."

Yksi sanoo, että pitää syödä kunnolla
toinen sanoo, että täytyy syödä mahdollisimman vähän ja liikkua paljon.
Yritän kertoa kuinka rasvakaan ei pala, jos ei syö.
Vastauksena vain "kyllä se palaa" ja ivallista naurua.

Ruoka painaa vatsassa
ja odotukset roikkuu raskaana mun yllä.
Yo-kirjoitukset, laihdutus, tipaton
enkä mä enää tiedä mikä on oikein ja mikä väärin
mitä saa tehdä ja mitä ei.
Vaatimuksia toisensa perään
enkä minä enää tiedä mitä odotan itseltäni.
Teen parhaani, että edes muiden toiveet täyttyisivät.

Rakastan käydä salilla ja jumpissa
ja tuntea kipua lihaksissa.
Yritän antaa kaikkeni jokaisessa treenissä,
juon palautusjuomaa vaikka tahtoisin vain oksentaa.
Miksi kaikki on niin vaikeaa?

Epätoivo ja ahdistus pyörii mun ympärillä
ja mä vaan hoen itselleni samoja mantroja:
"Pitää syödä, että jaksaa treenata."
"Tuloksia ei näy heti, siihen menee aikaa, hitaasti."

Kaikki riistäytyy käsistä, aina joko liikaa tai liian vähän.
Teen mitä tahansa, se ei riitä. Mikään ei koskaan riitä.

Missä on kohtuus?

- J

6 kommenttia:

  1. Tee vaan niinku ite haluut ja mikä tuntuu hyvältä!
    On mullaki sellureidet ja silti paistoin just suklaamuffinsseja! Ei herkut ja muut jutut saa olla kiellettyjä, vaan kohtuus kaikessa! Jos tavallisella monipuolisella kotiruualla ja liikunnalla ei laihdu, niin sit on jossain muualla vika kun omassa elämäntavassa! Hiiteen dietit ja normiruokaa kehiin! Perunaa saa syyä, sanon minä! Piste. Oot rakas <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kulta sulla on "hoikat" geenit :) mutta kiitos sanoistasi<3

      hiljaa hyvä tulee... toivottavasti.

      Poista
  2. mä niin vihaan noita masukuvia mitä netissä pyörii. ne laskee ihmisten itsetuntoa ihan älyttömästi vaikka luultavasti kuvassa olevat tytöt on laittaneet kuvat juuri kehuja keräillen tms. et ehkä tuu koskaan näyttämään tolta, mutta ei tarvikaan ja niin on hyvä. jokainen noista vetää mahaa sisään ihan helvetisti ja ykskin makaa selällään. mun mielestä ei oo nättiä jos luut näkyy. ei sitä kannata tavoitella jos ei sitä luonnostaan ole. mulla näkyy luita vaikka mistä ja toivoisin vähän pehmeyttä niitten päälle. hyvä että sun asenne ja lähestymistapa on kuitenkin terveellinen. älä vertaile itseäsi masutyttöihin, nuo on joko luonnostaan tommosia tai sitten itseään näännyttäviä...

    toivotan sulle paljon tsemppiä ja kannustusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en jaksa olla enää lihava ja se päätös pitää. ihmisellä pitää olla unelmia. mutta kiitos kuitenkin sanoistasi. :)

      Poista
  3. jossu, SÄ ET OLE LIHAVA? :O ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua kuka oot!! noh kiitos kumminkin :)

      Poista