maanantai 19. elokuuta 2013

Olenko tullut tieni päähän?


Kuvat vuosilta 2010-2013

Tulin blogimaailmaan 5 vuotta sitten munsivut.netin kautta, pidin siellä blogia noin kaksi vuotta, jonka jälkeen astuiin bloggerin riveihin. Ja täällä olen pysynyt siitä asti yli kolmen vuoden ajan.
Muistan kuinka kesällä 2010 tein Ihan tavallisena aamuna - blogin. Se oli kaikessa tuskassaan kaunis blogi mustavalkokuvineen ja runonpätkineen. Jouduin jättämään kyseisen blogin kuitenkin jo melko pian, koska jotkut ihmiset saivat tietää liikaa asioistani ja se ahdisti.

En kuitenkaan jättänyt bloggaamista vaan perustin Sydämenlyöntejä ihollani-blogin syyskuussa 2010 ja sen rinnalle nousi pian salainen, vain tietyille lukijoille näkyvä Tämän tummenevan taivaan alla (joka on nykyään Älkää unohtako salaviestejä) nimeä kantava blogi. Sitä blogia olen päivitellyt tähän päivään asti ja se olikin minulle pitkään ainut paikka, missä pystyin kirjoittamaan kaikista henk.koht.asioistanikin. 

Sydämenlyöntejä ihollani tuli kuitenkin tiensä päähän maaliskuussa 2011, jolloin tunsin epätoivoa koko blogin kanssa, koin kertoneeni liikaa ja tahdoin vain rajata lukijakuntaa. 
Tämä blogi on kuitenkin ollut blogihistoriassani minulle kaikkein rakkain ja omannäköisin. 
Siihen aikaan kirjoittaessani olin syvällä kirjoittamisessa 
ja pystyin tuottamaan jopa omasta mielestäni kaunista tekstiä.
Kuitenkin tammikuussa 2011 aloitin jo kirjoittamaan tätä nykyistä blogiani, 
joka kantoi silloin nimeä Minuutin olin onnellinen. 
Kirjoitin sitä edellämainitun blogin rinnalla, mutta pidin tämän ns. pelkkänä 'lifestyle'-blogina. 

Nyt olen jo yli kaksi vuotta pysynyt tämän osoitteen alla, vaikka nimikin on vaihtunut useampaan otteeseen. Olen yrittänyt jättää syvälliset kirjoitukset vähemmälle ja keskittyä enemmänkin tähän lifestyle-puoleen, mutta huomaan aina, ettei se ehkä kuitenkaan ole minun juttuni?
Olen harkinnut jopa, että alan bloggaamaan salanimellä enkä laittaisi omia kuviani mihinkään,
ja toisaalta kuitenkin haluaisin blogata omalla naamallani, vaikkei minusta koskaan mitään lifestyle-bloggaajaa voi edes tulla, koska en ole itsekritiikkini takia kovinkaan innostunut vaatteista/asukuvista yms.
Toisaalta pelkkä valokuvablogikin innostaisi ja hetkittäin myös lifestyle maistuisi. 

Kuitenkin se, mitä kaikkein eniten haluaisin tehdä, se mitä rakastan tässä maailmassa kaikkein eniten, on ns syvällisten tekstien kirjoittaminen, niistä asioista kirjoittaminen mitkä koskettavat minua, minun elämääni ja tunteitani, tapahtumia menneisyydestä, ajatuksia tästä kaikesta, elämästä. "Tekopyhä" kertominen omista päivistäni ei ole sitä mitä minä janoan (vaikka on sekin välillä ihanaa). 

En tiedä mitä teen, jätänkö tämän minulle niin rakkaan maailman
vai jatkanko entiseen tapaan, ketä varten edes kirjoitan, miksi, mistä, mitä?
Tietysti pitäisi varmaan kysyä mitä te yli 30 siellä ruudun toisella puolella tahtoisitte?

Jään itsekin jännityksellä odottamaan
miten tässä vielä käy...

- Jossu

1 kommentti:

  1. Niiin hankalaa! oon pohtinu ihan samoja ongelmia mun blogin kanssa, enkä oo saanu ratkasua ja se onkin ihan sekanen typeryys koko blogi nyt. onko pakko olla niin vaikeeta?

    VastaaPoista